Mommy Tag

Deze Mommy Tag vragenlijst kwam ik tegen op de site van Kelly,  Ik heb iets met vragenlijsten. Het invullen vind ik leuk, maar ook het lezen ervan vind ik boeiend. Ben jij benieuwd naar mijn antwoorden? Ik heb de vragenlijst ingevuld! 


– Ben je een werkende mama of een thuisblijfmama?

Ik ben een thuisblijfmama. Als klein meisje droomde ik al van een gezin, dat werd met de jaren mee meer en meer. Ik wilde graag moeder worden en zo min mogelijk van mijn kinderen missen. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter hebben we ervoor gekozen dat ik thuis bij de kinderen zou blijven. Dit was een bewuste keuze en daar sta ik nog steeds voor de volle honderd procent achter.

– Zou je het anders willen?

Nee, ik ben dankbaar voor het feit dat ik deze keuze heb kunnen maken. Ik denk wel dat je er echt het type voor moet zijn, dat ik er gelukkig van word hoeft voor een ander niet zo te zijn. Het thuis zijn met de kinderen vind ik heerlijk, en soms ook niet. Dat houden wij moeders vast altijd! Als ik nu zou werken zou dat ook met kinderen om mij heen zijn, ook dat zou ik vast heel leuk gevonden hebben.

– Mijn kind slaapt altijd in haar eigen bedje of wiegje?

Ja, ze slapen altijd in hun eigen bedje. Als net geboren babytjes heb ik ze wel heel veel bij mij gehouden, heerlijk vond ik dat! Alleen de jongste vond dat minder fijn. Die lag veel liever in alle rust in zijn eigen bedje. Ze lagen de eerste tijd in een wiegje naast ons, na een maandje of 6 gingen ze naar hun eigen kamer.

– De beste aankoop voor je kindje?

Al mijn Koeka spulletjes. Wat heb ik daar van genoten! De zachte omslagdoeken vooral, echt een aanrader. Oh, en een glow in the dark speentje! Zo handig in de nacht 😁.

– Hoeveel kinderen wens je?

Ik dacht altijd dat ik twee kindjes zou mogen krijgen, dat zijn er drie geworden en daar blijft het bij. Het is goed zo, ons gezin is compleet. Ik kan enorm genieten van de baby’s van familie en vrienden/vriendinnen die om ons heen geboren worden en ik kan zonder er babykriebels van te krijgen cadeautjes shoppen, dat vind ik fijn. Er zelf weer helemaal opnieuw aan beginnen, nee dat is niet meer aan mij besteed. Ik heb onze drie kinderen met heel veel liefde gedragen en zou hun zwangerschappen zo nog een keer over willen doen. Heb er echt van genoten! Nu is het tijd om dat stukje af te sluiten en te genieten van het groot brengen van onze kinderen.

– Date Night (een uitje alleen met je partner)? Hoeveel dagen/avonden per maand?

We doen het eigenlijk veel te weinig. Als we iets doen is dat vaak met andere vrienden erbij. We proberen wel zoveel mogelijk thuis tijd voor elkaar te maken. Thuis een filmpje kijken met iets lekkers kan ook net zo leuk zijn.

– Favoriete bezigheid van je kindje

Ze zijn alle drie zo anders! Mijn oudste is het liefst bezig aan tafel, daar kan ze uren zitten knutselen, puzzelen of kleien. Het maakt eigenlijk niet uit wat ze dan doet, als het maar iets creatiefs is. Ze kan ook genieten van een goed boek. Mijn middelste speelt het liefst met zijn auto’s of lego. Hij is veel meer van het lang leve de lol, zit niet graag stil en is lichamelijk veel actiever dan zijn zus. Mijn jongste speelt eigenlijk niet graag met speelgoed, mits het houten speelgoed is. Voor de rest is hij het liefst buiten, dat vind hij leuker dan binnen. Je kan met hem uren naar een heel simpel klein speeltuintje, zonder dat hij zich gaat vervelen.

– Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop gedaan

Aan-één-stuk pakjes.. Vooral bij mijn dochter! Ze was heel smal en kort, die pakjes zaten nooit goed. Zonde, ik had er namelijk een hele stapel van gekocht 😅.

– Het favoriete eten van je kindje?

Het zijn alle drie flinke eters en eigenlijk proeven en eten ze bijna alles. Mijn dochter is dol op pastasalade, mijn middelste eet het liefst een éénpans gerecht met groente en aardappels en de jongste eet echt alles. Als ik echt moet kiezen kies ik Lasagne, maar hij eet het liefst olijven! Of fetakaas.

– Hebben jullie een grotere (gezins)auto aangeschaft

Ja, auto’s… daar heb ik zo geen verstand van! Dat is mijn man zijn domein. We hebben een vrij grote auto waar we allemaal in passen met een grote kofferbak.

– Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap?

Ik woog amper iets voor het moederschap. Heb altijd moeite gehad met aankomen, nu nog steeds. Ik weeg gelukkig niet meer zo weinig als voor het moederschap, maar ben niet veel zwaarder. Ben altijd met mijn voeding bezig, een simpele verkoudheid en de kilo’s vliegen eraf. Heel lastig soms, want daar krijg ik dan weer gezondheidsklachten van.

– Wat is je droom vakantie met kids?

Zon, zee strand. Absoluut! Geef mij maar een goed hotel met onbeperkt eten en kinderen die zich vermaken en gelukkiger kan je mij niet maken. Ik ben geen avonturier die van alles wilt zien van een land, zonnebrand crème en een zwembad is genoeg.

– Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent?

Heel veel. Heel veel positieve dingen, maar ook minder fijne dingen. De voortdurende angst die waarschijnlijk iedere moeder herkend vind ik niet altijd even fijn. 


Kennen jullie deze quote? Dat bedoel ik dus.

– Mijn hart smelt als ik …

Zie dat de kinderen gelukkig zijn. Het maakt niet uit om wat dat is, als ze maar gelukkig zijn. Ik kan ook onwijs genieten van spontane knuffels of lieve dingen die ze zeggen. Mijn middelste is daar erg goed in 😊

– Waar shop jij de leukste kinderkleren?

Daar waar ik het tegen kom. De ene keer shop ik een hele tas bij de H&M, de andere keer slaag ik ook prima bij de Primark of de Hema. Zara vind ik ik ook erg leuk. Toen ze nog heel klein waren shopte ik het liefst kleertjes van Noppies.

Ik tag CrazyfunlifeBlogvanfem en Mamaissues om deze vragenlijst ook in te vullen!

Een gedachte over “Mommy Tag

Geef een reactie

